AHLAN WASAHLAN - SELAMAT DATANG

SYUKRAN JAZILAN.....SUDI JENGUK

Selasa, 24 November 2009

MASUK WAD LAGI TAHUN NI!!!!!

Salam semua...dah lama rasanya bunda tidak memahirkan jari jemari untuk terus mengetuk(boleh pakai ke bahasa mengetuk ni?)papan keyboard ni...bukan apa...tugas yang diamanahkan GOV ni banyak sejak akhir2 ni.....e2pun kira baik ler tu kot...
minggu ni patutnyer bunda ke Bangi hadir kursus HRMIS...mungkin time bunda mengetuk keyboard ni bunda dalam kereta jabatan balik ke pejabat tapi tu lah bunda tak dapat pegi lagi kursus Jab...bukan disengajakan...jauh sekali minta di-x-usekan...
gini...malam sebelum pegi kursus...bunda terkena cirit-birit n muntah2...bayangkan dari kul 11 mlm hingga ke pukul 4pagi bunda xtido...asyik ulang ke tandas.....ekoran dah xtertahan...bunda kejut Cik Abe yang sdg tido ke Hospital..dah x tertahan dah sakit ni...dalam keadaan hujan bunda angkat AhmadJibril yg sedang enak tidonya hantar umah ibu bunda...cian anak bunda...tapi bunda terpaksa sayang bunda kena ke Hospital...apalagi menangisla anak bunda tu(barangkali perit kot takut ditinggalkan)....sampai Spital terus bunda ke bahagian emergencyn doc tanya serba sikit apa yang menyebabkan bunda berkeadaan macam tu....setelah dicerita doc terus inject....n minta bunda still kat wad...alahai kalau boleh xnak ler masuk wad..perit oooiiii....pujuk punya pujuk doc izinkan balik dengan syarat bunda balik makan ubat n doc pesan kalau masih berlarutan terus datang Spital balik...5pg bunda n cik abe balik...sesampai rumah bunda isikan perut ngn roti n terus telan ubat .... xsampai 15minit, bunda mula muntah habis tempat tido...hinggalah azan subuh...bunda gagahkan jugak diri mandi sebab bunda kena hadir kursus...solat pun dalam keadaan duduk...pakai baju bunda terjatuh...tuhan je yang tahu betapa peritnya bunda nak melalui keadaan itu.....dek kerana keadaan yang memeritkan, bunda minta cik Abe hantar ke spital lagi...wasuk wad pun masuk lah bunda dah xtertahan dah....Anak??masih kat umah ibu bunda...xtahulah macamana keadaan anak teruna bunda tu...kul 750bunda ke Spital. Bunda terus ke emergency n doc check-up darah terlau rendah compare pukul 4pagi tadi...apalagi kelam kabut depa...terus masuk air n ambil darah...alah ambil darah lagi...sedihnya bunda disuspek KOLERA...peah...bunda makan benda yang sama gak macam Cik Abe makan nape depa ok bunda K.O - sedihnya....badan dah letih giler...orang yang sakit pagi tu pulak ramai...silih berganti...lebih kurang kul 1250 barulah bunda boleh kuar Spital....uuuhhhh masuk wad pulak tahun ni kan....

5 ulasan: